ponedjeljak, 9. srpnja 2012.

TRI USKRŠNJA DARA-PREŽIHOV VORANC

                                              

KOMPOZICIJA
Roditelji su bili kumovi jednoj sirotici koja je živjela u kući u podnožju planine.Majka i otac su se dogovorili kako bi kuglof bio lijep poklon za tu prigodu.
Majka je dolazila iz bogate kuće i htijela je dati ne prevelik nego omanji a otac biješe iz siromašne kuće pa poželi dati što veći kolač kako bi se majka i djevojčica barem jednom pošteno najele.Za božićni dar običaj je bio i da se uz kolač daruje i nešto novca.Majka htjede dati krunu a otac dva groša.
Na uskršnji ponedjeljak dječak je krenuo da odnese dar u društvu svog školskog prijatelja.Putem su sreli djevojčicu koja se uputila njihovoj kući da odnese njima dar.
Drug je predložio da pogledaju darove.Kada je vidio da je njegov dar najmanji i najsiromašniji zamoli djevojčicu da mu da forintu koja je ionako bila namjenjena njemu.Nakon kratkog nagovaranja djevojčica pristade.Uzeo je novac i spakovao ga zajedno s kuglofom i odnijeo siromašnoj porodici znajući da možda neće dobiti cipele i šešir i da se na tu forintu čekalo cijelu godinu.
Vorencu je laknulo jer je ispravio sramotu svoje kuće i nije toliko razmišljao da je ta forinta i njemu potrebna nego o sreći kojoj će donijeti toj siromašnoj porodici ta novčanica
FABULA:
-božićni praznici spremanje darova
-rasprava o daru i novcu
-odlazak na uručenj dara
-susret s vršnjacima ,međusobno ocjenjivanje darova
-dječakova nelagoda zbog premalog kolača
-davanje svog dara da bi usrečio siromašnu porodicu
TEMA:
prikrivanje siromaštva vlastitom žrtvom
IDEJA:
siromašni svojim darovima žele pomoći drugima a bogati samo pokazati svoje bogatstvo
VRIJEME I MJESTO:
selo u Koruškoj početkom dvadesetog stoljeća
ODABRANI CITATI:
-Daj mi Forintu.
-Ne smijem dati.Mora biti ukuglofu koji ću vam donijeti,-odgovorilo mi je djevojče
-Daj mi Forintu,pa uskršnji dar je moj,kod kuće neće ništa reći-i dalje sam molio-A zašto?
-Zato jer bih volio da je imam.Tako je lijepa i sjajna-gotovo sam preklinjao.
-Evo ti je-rekla je djevojčica,izvadila je novac iz kolača i dala mi ga.-Samo kod kuć ću reći da si ga već putem uzeo-pravdalo se djevojče.
OBLIK IZRAŽAVANJA:
dijalog ,opis,monolog

Nema komentara:

Objavi komentar